Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

BI, na-rescue ang 2 call center agent mula sa pekeng kumpanya sa Laos

Facebook
Twitter
LinkedIn

Naharang ng mga tauhan ng Bureau of Immigration (BI) sa Ninoy Aquino International Airport (NAIA) Terminal 3 ang dalawang indibidwal na nagpapanggap na magka-opisina na magbabakasyon sa ibang bansa.

Ayon sa BI, ito ay bahagi ng tinatawag nilang phony employee scheme.

Base sa report ng Immigration Protection and Border Enforcement Section (I-PROBES) na ang dalawang babae ay edad 25 at 31, ay nagtangkang makalusot bilang co-workers on leave, at patungo sanang Bangkok, Thailand.

Kwento ng dalawa, sila ay nagtatrabaho bilang mga call center agent para sa isang BPO sa Quezon City, at babiyahe bilang mga turista.

Subalit nang ipakita na umano ang mga dokumento ay napansin na ng mga otoridad ang ibang laman, kumpara sa kwento ng mga ito.

Dagdag ng BI, matapos ang kanilang pang uusisa ay napaamin nila ang dalawa na hindi tlaga sila magka opisina at sila ay ni-recruit na magtrabaho sa Laos kung saan sila ay magiging mga customer service representative (CSR), at pinangakuan ng P50,000 na sweldo kada bwan.

Inamin din ng dalawa, na nagbayad sila ng tig P3,000 sa mga fixer na nakilala nila online para sa mga dokumentong kanilang dala.

Dahil dito ay binalaan ni BI Commissioner Joel Anthony Viado ang publiko hinggil sa scam hubs sa Asian countries, kung saan target umano ang Pilipino.

Paliwanag ng opisyal, na ang naturang mga sindikato ay nang aakit ng mga biktima sa pamamagitan ng high-paying call center jobs, kung saan sa huli ay pupwersahin ang mga ito na pagawin ng mga trabahong iligal. | ulat ni Lorenz Tanjoco

Radyo Pilipinas

Radyo Pilipinas is the flagship government AM radio station of the Philippine Broadcasting Service (PBS), which is under the Presidential Communications Operations Office (PCOO) of the Office of the President, Republic of the Philippines. Its frequency is 738khz on the Philippine AM band.

Recent Posts

Follow Us